زرد و نیلی و بنفش ،

سبز و آبی و کبود ،

با بنفشه ها نشسته ام!

سالهای سال ،

صبح های زود .

·

در کنار چشمه سحر ،

سر نهاده روی شانه های یکدگر ،

گیسوان خیس شان بدست باد ،

چهره ها نهفته در پناه سایه های شرم ،

رنگها شکفته در زلال عطرهای گرم ،

می تراود از سکوت دلپذیرشان ،

بهترین ترانه ،

بهترین سرود .

·

مخمل نگاه این بنفشه ها ،

می برد مرا سبکتر از نسیم ،

از بنفشه زار باغچه ،

تا بنفشه زار چشم تو – که رسته در کنار هم - :

زرد و نیلی و بنفش ،

سبز و آبی و کبود ،

با همان سکوت شرمگین ،

با همان ترانه ها و عطر ها ،

بهترین هرچه بود و هست ،

بهترین هرچه هست و بود !

·

در بنفشه زار چشم تو ،

من ز بهترین بهشت ها گذشته ام

من به بهترین بهارها رسیده ام .

·

ای غم تو همزبان بهترین دقایق حیات من !

لحظه های هستی من از تو پر شده است

آه ...

در تمام روز ،

در تمام شب ،

در تمام هفته ،

در تمام ماه ،

در فضای خانه ، کوچه ، راه ،

در هوا ، زمین ، درخت ، سبزه ، آب ،

در خطوط در هم کتاب ،

در دیار نیلگون خواب .

·

ای جدایی تو بهترین بهانه گریستن ،

بی تو ، من به اوج حسرتی نگفتنی رسیده ام .

ای نوازش تو بهترین امید زیستن ،

در کنار تو ،

من ز اوج لذتی نگفتنی گذشته ام .

·

در بنفشه زار چشم تو ،

برگهای زرد و نیلی و بنفش ،

عطر های سبز و آبی و کبود ،

نغمه های نا شنیده ساز می کنند ،

بهتر از تمام نغمه ها و سازها ،

روی مخمل لطیف گونه هات

غنچه های رنگ رنگ ناز

برگهای تازه تازه باز میکنند

بهتر از تمام رنگها و راز ها !

·

خوب خوب نازنین من !

نام تو ، مرا همیشه مست میکند ،

بهتر از شراب ،

بهتر از تمام شعر های ناب ،

نام تو ، اگرچه بهترین سرود زندگی است،

من تو را به خلوت خدایی خیال خود ،

" بهترین بهترین من " خطاب میکنم ،

بهترین بهترین من!

« فریدون مشیری»



نظرات 2 + ارسال نظر
علی آزاده جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:17 ق.ظ http://aliazi.blogsky.com

سلام دوست گلم
من عاشق رنگ ابیم واااای وبلاگ تو هم که ابیه با این همه متن های زیبا
مخصوصاً این جملش معرکه بود
ای جدای تو بهترین بهانه براریه گریستن
بی تو من به حصرت نگفتنی رسیده ام
موفق باشی

bacchus جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 02:01 ق.ظ http://mortalkombat.blogsky.com

زیبا یود....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد